שיער דליל לגברים – איך מטפלים בתופעה ולמה היא מתרחשת?

אחת התופעות הטבעיות שגברים רבים מתמודדים איתן היא שיער דליל. יש אנשים שהמפרצים שלהם מתחילים להופיע בגיל די צעיר, וכאלו המתמודדים עם קרחת בקודקוד הראש. ההשפעה העיקרית של התופעה על גברים היא פגיעה בביטחון העצמי במראה החיצוני שלהם. מדוע התופעה של שיער דליל מתרחשת אצל גברים והאם אפשר לטפל בה? יש לנו תשובות ופתרונות בשבילכם.

מדוע מופיע אצל גברים שיער דליל?

הסיבה הנפוצה ביותר שבגללה גברים מתמודדים עם שיער דליל והתקרחות הוא נטייה גנטית. זה כתוב לנו ב-DNA – מגיע שלב בחיים שבו השערות נחלשות, מאבדות מהחיוניות שלהן ובסופו של דבר גם נושרות. גם שינויים הורמונליים בגוף, השפעה מהסביבה ולחץ נפשי עלולים להוביל לנשירת שיער מוגברת, אם כי אלו הם בדרך כלל סיבות לנשירה שהיא זמנית בלבד. גם תזונה לקויה שאינה מכילה את הוויטמינים והמינרלים הנדרשים לשמירה על חיוניות השיער היא סיבה להידללות של השיער ולנשירתו.

האם יש דרך לעכב את התהליך?

בגדול, טיפוח של השיער והקרקפת ושמירה על תזונה מאוזנת יעזרו לכם לעכב כמה שאפשר את תהליך ההידללות והנשירה. שמירה על תזונה עשירה ב-B12 ובאבץ תעזור לגוף שלכם לשמור על תהליך תקין של צמיחת שיער ועל חיוניות השערות והזקיקים. שימוש בתכשירים לטיפוח השיער והקרקפת המיועדים להמרצת הצמיחה ולשיפור זרימת הדם לזקיקים יעזור לכם להימנע ככל האפשר מנשירה מוגברת של השיער.

על אף שיש איך לעכב את התהליך, העיכוב הזה אינו נצחי ובשלב מסוים תצטרכו להתמודד עם המצב. אבל יש לנו חדשות טובות – יש איך לטפל בו.

אילו פתרונות קיימים היום לשיער דליל אצל גברים?

לא מעט גברים מנסים להסתיר את השיער הדליל באמצעות שינוי התסרוקת כך שהשיער הקיים יסתיר את המקומות הדלילים או גילוח של כל השיער כדי "להקדים תרופה למכה", או באמצעות שימוש בכובעים ואמצעי כיסוי אחרים. עם זאת, התפתחות המחקר מאפשרת כעת לגברים לעבור השתלת שיער עצמית ולפזר את זקיקי השיער הקיימים על ראשם בצורה אחידה וטבעית למראה על הראש. היום יש כמה שיטות להשתלת שיער:

  • FUT – השיטה המסורתית שבה מסירים פיסת עור מהחלק האחורי של הראש, מחלקים אותה לחלקים קטנים ומשתילים אותם באזורים הדלילים בשיער. ידועה גם בשם "שיטת הסטריפ".
  • FUE – שיטה שבה מסירים זקיק שיער אחד בכל פעם באמצעות מחט ייחודית, היוצרת חתך עגול סביב הזקיק שמוציאים, ולאחר מכן מכניסים אותו אל חריץ ייעודי באזור היעד, שהמטפל יצר טרם הוצאת הזקיק.
  • DHI – השיטה החדשה מבין השלוש, ובה המכשיר הייעודי לטיפול יוצר חריץ בקרקפת ומשתיל את הזקיק בתנועה אחת.

יש קליניקות מקצועיות להשתלת שיער בארץ, אך אנשים רבים מכל העולם נושאים עיניהם אל טורקיה, הידועה בתור מעצמת השתלות שיער. בין אם תבחרו ברופא מקומי או שתהפכו את הטיפול לחופשה קטנה, חשוב שתקבלו ייעוץ לפי המצב הספציפי שלכם ותבחרו בקליניקה מומחית ומקצועית בעלת מוניטין רב. ההחלטה על שיטת הטיפול ועל כמות הזקיקים שאפשר יהיה להשתמש בהם בהשתלה תלויה בבדיקה של המטפל המקצועי שתבחרו בו.

יש גם כמה תרופות ותכשירים במרשם רופא ובלי שמטרתם היא להגביר את קצב גידול השיער, לעכב את תהליך הנשירה ולחזק את השערות. אחת התרופות המוכרות ביותר בתחום היא מינוקסי (מינוקסידיל). זוהי תמיסה לשימוש חיצוני שאינה דורשת מרשם רופא, שאותה מורחים על הקרקפת מדי יום למשך כמה חודשים כדי לשפר את זרימת הדם לקרקפת למען חיזוק השערות. יש עוד תרופה, הדורשת מרשם רופא, ששמה פרופסיה, המגיעה בכדורים ומטרתה להנמיך את רמת הטסטוסטרון (ההורמון הגברי) בדם. בתרופה הזאת משתמשים בדרך כלל כדי להאט את תהליך ההקרחה הנובעת מסיבות גנטיות.

עוד מוצר נהדר בשוק, שאינו דורש מרשם רופא, הוא מיינטופ מולטי ביוטין – קפסולות המכילות את כל התמציות והוויטמינים שהגוף שלכם צריך כדי למזער את נשירת השיער. הפורמולה של מיינטופ מתבססת על מגוון צמחי מרפא המכילים חומרים חיוניים לחיזוק השיער ולשמירה עליו כמו ויטמין B7, חומצה פולית, פטריית ריישי, צמח פוליגונום ועוד. התרופה מתאימה גם לנשים הסובלות מנשירת שיער מוגברת.

סיכום

גברים רבים בכל העולם מתמודדים עם שיער דליל והתקרחות, ויש דרכים לטיפול במצב הפוטרים אתכם מהסתתרות ומפגיעה בביטחון העצמי – בין אם אתם מעוניינים בתרופות לשימוש חיצוני כמו מינוקסי שיחזקו את השערות, תרופות כמו פרופסיה שיאטו את ההקרחה הנובעת מגנטיקה, או טיפולים קבועים כמו השתלת שיער שבאמצעותם תוכלו להחזיר לעצמכם מראה של שיער שופע וסמיך.

שאלות נפוצות

מדוע יש גברים עם שיער דליל?

הסיבה העיקרית להידללות שיער אצל גברים היא הגנטיקה שלהם. ההורמון שבגללו השיער נהיה דליל הוא הטסטוסטרון, ובשלב מסוים בחיים השיער נחלש ונושר, ויש גברים שהתופעה הזאת מתרחשת אצלם כבר מגיל צעיר (שנות ה-20). יש גם גורמים לנשירות שיער זמניות כמו לחץ נפשי או שינויים הורמונליים בגוף.

איך מטפלים בשיער דליל לגבר?

שיטות לעקוף את הבעיה כמו הסתרה בכובע או סירוק של השיער לצד השני אינן פותרות אותה, ולכן יש תכשירים ומוצרים שיעזרו לכם להגביר את קצב צמיחת השיער ולעכב את תהליך הנשירה, כמו מינוקסי ומיינטופ. כמו כן, גברים רבים מחליטים לעבור השתלת שיער כדי לפזר בצורה אחידה את זקיקי השיער שעל הראש ולהסתיר את הקרחות בצורה טבעית ומקצועית.

אילו ויטמינים מתאימים לצמיחת שיער?

יש כמה ויטמינים לנשירת שיער שיכולים לעזור לכם להאט את התהליך ולחזק את השערות כמו B12, ביוטין (ויטמין B7) או חומצה פולית, וגם מינרלים כמו ברזל ואבץ יכולים לעזור. הוויטמינים והמינרלים האלו נמצאים בתוספי תזונה רבים בשוק וגם במגוון מוצרי המזון שאנחנו משלבים בתפריט התזונה שלנו. החומרים האלו יחזקו את השערות וישמרו על עוביין וישמרו על תקינות התהליך של צמיחת שיער.

האם תזונה לא מאוזנת משפיעה על שיער דליל?

כן. תזונה שאינה מספקת לכם את הוויטמינים הנחוצים לשמירה על חוזק השיער יובילו לחוסר שלהם בגוף, והחוסר הזה גורם לנשירת שיער. חשוב לוודא שאתם צורכים מזון המכיל אבץ, ויטמין B7 וחומצה פולית, ומומלץ גם להגביר את צריכת הברזל והמגנזיום. תוכלו למצוא את הוויטמינים האלו בבשר עוף, בדגנים מלאים, בירקות ירוקים כמו ברוקולי ותרד ועוד. במקרה הצורך תוכלו לצרוך את הוויטמינים והמינרלים הללו גם באמצעות תוספי תזונה.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *